Äre fäst äller?

Trött som fan. Men de får man tåla. Ska på dubbel tjugoårsfest ikväll och det kan man ju inte missa.
Jag skall dessutom jobba imorgon så det lär bli en småjobbig helg. Men somsagt, det får man fan tåla.

Sitter just nu och smuttar på en egenkomponerad White Russian. Och jag kan härmed konstatera att jag är fan bäst, jävla god drink :P

Aajuste, anledningen till inlägget. Läste här på Aftonblaskan (jaa, jag vet att det är klick. Men länken fanns på förstasidan) att sveriges egna riksmongo Robinson-Robban skall bli farsa.
Jag säger bara, stackars ungjävel. Visst, människor förändras. Men om man en gång har vart så rubbad som han har varit så är det otvetydigt något allvarligt fel.


Som ni kanske har förstått så är det en ganska stor nyhetstorka idag (med tanke på kommentaren här över). Det är ytterligare jidder om svininfluensan, någon expert har varnat för en ny bostadsbubbla och det har gått någon tromb över Gotland. Så man får helt enkelt förlita sig på Aftonbladet KLICK....

För det återfinns inte heller något intressant i dagens sportblad. Utdragna artiklar om damfotboll och fotbollslandslaget som enligt mig inte har en suck att ta sig till VM.
På tal om Damfotboll. Jag är ledsen, men det är fan det sämsta skit jag någonsin har sett. Jag får ut mer av att gå ner till den lokala idrottsplatsen och kolla på Div.6 fotboll. Jag förstår inte varför det är sådana ENORMA skillnader mellan damerna och herrarna i fotboll och ishockey? Sådan enorm skillnad i fysik borde det väl inte vara mellan könen? I och för sig så har det väl att göra med att damfotbollen inte har funnits lika länge som herrarnas dito och att det saknas pengar för utveckling etc. etc. etc.

Men, kom inte dragandes med att damfotboll är underhållande. För det är det fan inte, inte ens lite.


Nu rör jag mig in i dimman för idag.. Tjeeena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0